165 cm
Váha ?
63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57 - 56 - 55 - 54 - 53 - 52 - 51 - 50 - 49 - 48 - 47

Zónová dieta

27. april 2011 at 16:34 | Dominika |  Diety

Co je zónová dieta?

Zónová dieta patří do skupiny diet takzvaných nízkosacharidových, které omezují množství cukrů, škrobů a mouky ve stravě. Tento dietní postup si zakládá na tom, že je zdravý, vhodný zejména při sportu, bez pocitů hladu a následného jo-jo efektu.

Jak dlouho se zónová dieta dodržuje?

Může se dodržovat neomezeně. Je totiž jakousi filozofií změny životního stylu. Jinými slovy říká - pokud budeme postupy zónové diety dodržovat neustále, shodíme a váhu si udržíme.

Kolik lze pomocí zónové diety shodit?

Lze postupně snížit váhu o neomezené množství kilogramů.

Pro koho je zónová dieta vhodná?

Protože zónová dieta byla vytvořena ve spolupráci se sportovci, je určena především jim. Umožňuje totiž přirozeně budovat a zpevňovat svalstvo při adekvátní fyzické námaze. Nicméně je též vhodná pro všechny, kdo chtějí relativně zdravě hubnout, jsou ochotni změnit svůj jídelníček dlouhodobě a na výsledek si počkat několik týdnů až měsíců. Díky nízkému obsahu sacharidů je třeba "přinést oběť" v podobě velkého snížení konzumace sladkého.

Jak zónová dieta funguje?

Podstata zónové diety tkví v dosažení tzv. zóny, tedy ideálního stavu těla po stránce fyzické i duševní, kterého docílíme mj. pomocí úpravy jídelníčku, konkrétně pak zejména správnou kombinací tří základních složek potravy - tuků (30 %), bílkovin (30 %) a sacharidů (40 %). Díky sníženému obsahu sacharidů přijmeme méně energie, což logicky vede ke ztrátě hmotnosti. Protože jsou však sacharidy přesto zahrnuty v jídelníčku, umožňují navíc budovat svalovou hmotu.

Jaké potraviny jsou při zónové dietě povoleny?

Je dovoleno a doporučováno konzumovat kuřecí a rybí maso, zeleninu, ovoce (v menším množství), celozrnné pečivo, nízkotučné mléčné výrobky, ořechy, olivový olej, margaríny.

Jaké potraviny jsou při zónové dietě zakázány?

Není vhodné jíst bílé pečivo, brambory, těstoviny, sladkosti (vč. medu, zmrzliny, čokolády atd.), cereálie, máslo, smetanu, uzeniny, alkohol (krom malého množství vína), kávu.

Jaká jsou pozitiva zónové diety?

  • Bez pocitu hladu. Jídlo je rozloženo do 5 až 6 porcí denně, tj. snídaně, oběd, večeře a dvě až tři svačiny mezi hlavními jídly. Časový odstup mezi jednotlivými pokrmy je krátký, jen několik hodin, a proto se pocit hladu nestačí ani dostavit.
  • Pravidelnost. Díky častému stravování se upraví zažívání.
  • Dlouhodobost. Dieta neškodí ani při dodržování po dlouhou dobu a umožňuje výrazně shodit.

Jaká jsou negativa/rizika zónové diety?

  • Chuť na sladké. Díky zmenšenému obsahu sacharidů se může objevit zvýšená chuť na sladké.
  • Vyšší kalorická hodnota. Pozor na kalorie! Díky nim půjde hubnutí pomaleji.

Jak zmírnit negativa/rizika zónové diety?

Bylo by vhodné upravit kalorickou hodnotu denní zkonzumované stravy a přidat nějaký ten hřích v podobě sladkého, samozřejmě s ohledem na celkový příjem energie.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama