165 cm
Váha ?
63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57 - 56 - 55 - 54 - 53 - 52 - 51 - 50 - 49 - 48 - 47

Třídenní dieta

27. april 2011 at 16:42 | Dominika |  Diety

Co je třídenní dieta?

Jak už název napovídá, jde o dietu, která se drží pouhé tři dny. Právě proto, že je tak krátká, je i úbytek váhy menší, ale reálně dosažitelný. Konzumují se nízkokalorické potraviny a porce jsou malé, rozložené do tří jídel denně.

Jak dlouho se třídenní dieta dodržuje?

Dieta trvá 3 dny.

Kolik lze pomocí třídenní diety shodit?

Hmotnost lze snížit individuálně o několik málo kilogramů, cca 2 kg.

Pro koho je třídenní dieta vhodná?

Třídenní dieta je velmi krátkodobá, a je tedy určena těm, kteří chtějí shodit ne více jak 2 kg.

Jak třídenní dieta funguje?

Třídenní dieta vychází z velmi nízkého kalorického přísunu energie z potravin. Jinými slovy, jí se málo a jen nízkoenergetické pokrmy. To logicky vede k rychlému, avšak jen mírnému snížení váhy.

Jaké potraviny jsou při třídenní dietě povoleny?

K snídani je povolena káva nebo čaj bez cukru, ovoce, pečivo v malém množství, nízkotučné mléčné výrobky a cereálie. K obědu je vhodné kuřecí či netučné rybí maso nebo vejce a pečivo, mohou být i cereální sušenky. Večer si můžeme dát větší porci masa, vařenou zeleninu a jako zákusek trochu sladkého ovoce nebo malé množství nízkotučné zmrzliny.

Jaké potraviny jsou při třídenní dietě zakázány?

Zakázáno je vše příliš tučné a sladké, tedy veškeré tučné uzeniny a sýry, krémové omáčky, majolky a dresinky, zákusky se šlehačkou a tučnými krémy, čokoláda a jiné sladkosti.

Jaká jsou pozitiva třídenní diety?

  • Rychlý úbytek. Úbytek váhy se projeví už po třech dnech, případně po více podle toho, jak doznívají účinky diety.
  • Výživné látky. Jídelníček zahrnuje ovoce a zeleninu, bílkoviny, sacharidy i některé tuky. Díky tomu je zajištěn přísun potřebných živin.
  • Pestrost. Dieta je poměrně pestrá a obsahuje dokonce i některé potraviny, které jiné diety zavrhují (např. zmrzlinu, kávu, sušenky).

Jaká jsou negativa/rizika třídenní diety?

  • Krátkodobost. Třídenní dietu nelze držet dlouhou dobu. Ač obsahuje důležité látky, její složení nepřináší dlouhodobý efekt hubnutí.
  • Hlad. Tři jídla denně jsou nedostatečná, takže se pravděpodobně dostaví pocit hladu.
  • Jo-jo efekt. Malé porce, pocity hladu a krátkodobost diety přispívají k opětovnému nabrání kilogramů, často i s úroky.

Jak zmírnit negativa/rizika třídenní diety?

Bylo by vhodnější jídlo rozvrhnout do více porcí za den, nejlépe pěti. Tím zabráníme pocitu hladu. Také by nebylo na škodu přidat více zeleniny. Sacharidy jsou v této dietě přítomny zejména večer, což není nejpřijatelnější, a tak by bylo lépe je přesunout spíše do pokrmů během dne.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement