165 cm
Váha ?
63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57 - 56 - 55 - 54 - 53 - 52 - 51 - 50 - 49 - 48 - 47

Pomeranč

27. april 2011 at 18:12 | Dominika |  Jídlo
Pomeranč
Pomeranč je proslulý svým bohatstvím vitaminu C, plod o váze 180g ho má 70 mg, což se rovná denní spotřebě člověka. Vitamin C zajistí duševní svěžest a vitalitu a účastní se mnoha chemických reakcí látkové přeměny.
Cenný je ale také pro obsah vitaminů skupiny B, hlavně biotinu, který se stará o pěkné vlasy a pokožku a dále pak kyseliny pantotenové a kyseliny listové, která podporuje krvetvorbu. Najdeme tu i vápník posilující kosti a zuby a hořčík pomáhající činnosti srdce a svalů. V neposlední řadě je třeba zmínit i selen, který posiluje imunitní systém. Pomeranče dokáží vzpružit organismus, zlepšit výkonnost a soustředění.
Účinky na organismus:
- dodává energii a svěžest
- chrání před chřipkou a nachlazením
- podporuje soustředění
- aktivuje tělesné žlázy
- posiluje imunitu
- stará se o krvetvorbu
- posiluje vazivové tkáně
- pomáhá při dietách
Půst pouze na čerstvé pomerančové šťávě rozpouští hleny a pomáhá uvolňovat zbytky jídel usazených ve střevech.
Podle lékařských studií, konzumace pomerančů snižuje také riziko tvorby vředů a rakoviny žaludku a plic.
Jeden pomeranč obsahuje kolem 90 % tělem požadovaného množství vitamínu C a asi 15 % denní dávky vlákniny.
1 kus má přibližně 294 kJ.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama