165 cm
Váha ?
63 - 62 - 61 - 60 - 59 - 58 - 57 - 56 - 55 - 54 - 53 - 52 - 51 - 50 - 49 - 48 - 47

Brokolice

27. april 2011 at 18:07 | Dominika |  Jídlo
Brokolice
Brokolice je cenná svými vitamíny, minerály a vlákninou. Obsahuje velké množství antioxidantů jako je především betakaroten, vitamínu C a E, také vitamín A. Dále obsahuje draslík, vápník, fosfor, železo, síru, zinek, niacin a biotin.
ÚČINNÉ LÁTKY: Brokolice je významným zdrojem hořčíku, minerální látky nezbytné pro činnost svalů, srdce, přenosu nervových vzruchů a tvorbu hormonů. Vysoký podíl vlákniny v brokolici pomáhá proti ochabnutí střev a působí tak proti vážným střevním onemocněním až po rakovinu. Mezi další účinky této zeleniny se řadí podpora krvetvorby, povzbuzení imunitního systému a pomoc při poruchách spánku.
Brokolice utužuje zdraví
Všechny látky v brokolici jsou účinnou prevencí v boji proti rakovině, navíc minerály a vláknina upravují zažívání, podporují činnost svalů a hormonů. Brokolice povzbuzuje látkovou přeměnu ve všech tělesných buňkách a tak přispívá k posílení a vitalitě organismu.
Brokolice - jak se upravuje?
Brokolici můžeme jíst nejen syrovou, ale také se z ní připravují polévky, omáčky, saláty. Brokolici se snažíme vařit nejlépe v páře, aby se zachovalo co nejvíce vitaminů. Tato zelenina se výborně hodí pro redukční dietu a funguje také v boji proti stresu.
Ps.: Výborná je zapečená nebo jen politá sýrem.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement